Bohinj Gorenjska
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
V Ribčevem Lazu pri Bohinjskem jezeru zavijemo desno čez most v smeri Stare Fužine. V Stari Fužini bodimo pozorni na table, ki nas pred mostom čez Mostnico usmerijo na levo. Nadaljujemo mimo hiš dokler ne pridemo do velikega parkirišča. Če je snega veliko, bomo morda primorani vozilo pustiti že tukaj. Sicer nadaljujemo po cesti dokler nam snežne razmere dopuščajo (v smeri planine Blato: prvo razpotje levo, drugo razpotje desno). Če je snega malo, se bomo pripeljali vse do parkirišča pred planino Blato, ca. 1140 m). Iz Stare Fužine je do tu debela ura in pol hoda.

Opis:
Pred parkiriščem (pred planino Blato) nas levo usmeri smerokaz za Planino pri jezeru. Do planine nas skozi gozd vodi kolovoz, ki je v zimskem času pogosto shojen in orientacija ni pretežka. Razpotja so tudi označena. Planino pri jezeru prečimo proti severo-zahodu in v rahlem vzponu po očitni dolinici kmalu dosežemo tudi planino Dedno polje. Na planini zavijemo desno (planinski smerokaz za dolino Za Kopico, smer severo-zahod), se sprehodimo mimo stanov in se začnemo dvigovati po dolinici skozi redek macesnov gozd. Ko se dolina odpre, pred nami zagledamo Prvi Vogel, rahlo levo pa se pokaže značilna skalna glava doline Za Kopico. Prečimo pobočja proti njej (severo-zahod) nato pa se nam na desni odpre dolina po kateri nadaljujemo proti severu. Kmalu se dolina nekoliko bolj odpre (ca. 2050 mNV) in tu imamo dve možnosti:
A) Proti severo-vzhodu se pokaže nekoliko manj izrazit prehod med pobočji Srednjega in Zadnjega Vogla. Vseskozi se dvigamo proti severo-vzhodu preko ne preveč strmih pobočij vse do vrha Zadnjega Vogla.
B) Nadaljujemo po dolini Za Kopico do njenega vrha: sedlo Vrata. Tu se nam odpre lep pogled proti Škrlatici in špičastemu Razorju. Zavijemo desno in prečimo mestoma strmo pobočje proti jugo-vzhodu. Sledi še kratek sprehod po udobnem grebenu do vrha. Ta varianta je nekoliko daljša.

Vse od Dednega polja naprej bomo uživali v fascinantnem gorskem ambientu, razgled iz samega vrha pa je le še pika na 'i' čudovitemu izletu.

Iz sedla Vrata se lahko povzpnemo na greben Zelnaric zahodno nad nami. Pobočja so strma, zato se jih lotimo le v ugodnih razmerah.

Cilj:

Sedlo Vrata - Zadnji Vogel: 30 min
Zadnji Vogel - planina Blato: 3.30 h
Skupaj: 8 h
V primeru, da cesta do planine Blato zaradi snega ni prevozna, zgornjemu času prištejmo še 2.30 h (če smo parkirali povsem v dolini).

Zahtevnost: 3 (Vzpon iz sedla Vrata na vrh Zadnjega Vogla je mestoma strm. Nekatera pobočja nad dolino Za Kopica so strma in plazovita!)

Smučanje:
Smučamo po opisani smeri vzpona A. Tudi če smo se vzpeli preko sedla Vrata, orientacija (v primeru lepega vremena) ne bo problem. Enostavno odsmučamo proti jugo-zahodu (desno od Srednjega Vogla) in teren nas bo sam po sebi pripeljal v spodnji del doline Za Kopico. Pobočja niso prestrma in omogočajo uživaško smuko. Ob ugodnih razmerah je nasmeh na naših ustih zagotovljen. Smučanje iz Zelnaric je precej zahtevnejše (zelo strma in plazovita zgornja pobočja). Od Dednega polja navzdol so smučarski užitki precej odvisni od količine snega. Če ga je malo, zna biti precej 'divje'.
Zahtevnost smučanja: 2
Trajanje smučanja: ca. 1.30 h (do planine Blato)