Tolmin
1.5 h
Zahtevnost

Izhodišče:
V centru Tolmina zavijemo levo (če prihajamo iz smeri Kobarida) v smeri Zatolmina. Sledimo oznakam za Zadlaz - Čadrg in kmalu pridemo do velikega parkirišča ob okrepčevalnici, kjer parkiramo. Do tu lahko pridemo tudi peš iz Tolmina, če vseskozi sledimo Tolminki navzgor.

Opis:
Iz parkirišča gremo naprej po cesti do hišice, kjer plačamo vstopnino. Zapustimo cesto in se po urejeni potki spustimo proti sotočju Tolminke in Zadlaščice. Kmalu pridemo do turkizne vode, prečkamo mostiček in gremo proti levi. Takoj zakorakamo v ozko in temačno sotesko Tolminke, kjer nas obdajajo 60 metrov visoke stene. Skozi tunele se sprehodimo do konca poti, kjer je izvir termalne vode. Izvira sicer ne vidimo (oz. ga ne moremo “pošlatati”), smo pa sredi enkratnega naravnega ambienta na samem dnu korit. Po isti poti se vrnemo nazaj do mostička in nadaljujemo po levem bregu do sotočja obeh potokov. Tu gremo levo in začnemo slediti Zadlaščici. Ta soteska je prav tako divja in bolj zaraščena. Sprehajamo se visoko nad koriti. Na nekaterih mestih je potrebno tudi nekaj previdnosti! V koritih Zadlaščice se je na ozkem delu soteske zagozdila velika trikotna skala, imenovana Medvedova glava, ki je lepo vidna iz urejenega razgledišča. Vegetacija je tu izredno bujna. Vrnemo se po isti poti do razcepa poti, kjer gremo desno in se vzpnemo do ceste. Nekoliko naprej po cesti je Dantejeva jama, kjer naj bi sloviti italijanski pesnik Dante Alighieri dobil navdih za svojo Božansko komedijo. Jama je sicer raziskana dober kilometer, a več kot vhoda vanjo brez spremstva jamarjev ne moremo videti. Po cesti gremo levo in pridemo do Hudičevega mosta, ki so ga zgradili že avstro-ogrski vojaki v času soške fronte. Pogled nam pade globoko v Tolminko, kjer smo se pred nekaj trenutki sprehajali. Po (skoraj neprometni) cesti se vrnemo do parkirišča.

Podatki:
Čas: 1.30 h
Dolžina: 2.5 km
Višinska razlika: 90 m
Tip poti: lahka označena pot