Mojstrana (Kranjska Gora)
1900 m
Prenesite GPX podatke

Izhodišče:
Dolina Vrata. Na cesti 'Jesenice - Kranjska Gora' nas smerokaz usmeri levo proti Mojstrani. Sledimo smerokazom za Vrata in od Mojstrane nadaljujemo še ca. 10 km do velikega parkirišča pred Aljaževim domom v Vratih.

Opis:
Iz parkirišča v Vratih gremo po dolini naprej do Aljaževega doma, od koder nadaljujemo po široki poti v smeri Luknje (smerokaz). Kmalu pridemo do velikga klina (spomenik žrtvam v gorah) in vseskozi hodimo naravnost ob levem bregu potoka proti sedlu Luknja, ki ga vidimo na desnem robu Triglavske severne stene. Pred nami je ves čas mogočna Stena, za nami pa je z vsakim korakom lepši razgled na dolino Vrata. Ko dosežemo Luknjo, se začne “zares”.

Pot čez Plemenice (imenovana tudi Bambergova pot) zavije levo, strmo navzgor. Od začetka je nekaj skoraj navpičnih in zelo izpostavljenih prehodov, ki so dobro zavarovani z jeklenicami. Tudi višje se gibljemo po strmem terenu, ki sicer ni več tako zahteven, je pa klinov izjemno malo in potreben je siguren korak! Pogled nam večinoma uhaja na trentarsko stran, sem in tja pa pridemo povsem do grebena in pokukamo v Vrata ter si pobližje ogledamo Steno. Na poti je treba premagati še nekaj izpostavljenih detajlov, ki pa niso nič težji kot prehojeni začetni del. Ko se vzpnemo do Sfinge (najstrmejši del severne triglavske stene in izziv najboljših alpinistov - opazimo jo na naši levi), se pot položi in nas preko kraškega sveta popelje do zahodne triglavske planote. Tu se združimo s potjo, ki vodi na Triglav od Tržaške koče na Doliču. Zavijemo levo (smerokaz) in zopet zagrizemo strme skale. Začetni del je izpostavljen, a dobro zavarovan. Po ozki potki se prebijemo do krušljivega kamina na vrhu katerega se nam priključi pot do Doma Planika. Napisi na skali nas usmerijo levo in s pomočjo klinov nadaljujemo z vzpenjanjem. Teren ni več tako težaven in kmalu dosežemo vrh.

Spust: Po ozkem grebenu se spustimo proti vzhodu v smeri Malega Triglava. Pot je dobro zavarovana (jeklenice), a teren tako na levi kot na desni strmo pada v dolino. Nikakor ni za vrtoglave. Previdno se spustimo do Malega Triglava. Za njim se pot razcepi. Mi izberemo levo pot, ki se strmo spusti proti Triglavskemu domu na Kredarici. Za moj okus je to najtežji del spusta, predvsem zaradi spolzkih skal, ki so posledica množičnega obiska Očaka. Od doma na Kredarici sledi sprva položnejši spust proti jugu mimo ostankov Triglavskega ledenika. Izredno zanimiv teren nas pripelje pod steno Begunjskega vrha, kjer se pot proti Vratom razcepi na “Tominškovo” in “Čez prag”. Obe pripeljeta v Vrata, vendar je za spust primernejša pot “Čez prag”. Edina težavica na tej poti je 15 metrska navpična stena preko katere se je treba spustiti. Stena je polna klinov, v skalo pa so vklesani tudi stopi. Sicer je pot relativno enostavna, le v spodnjem delu je še nekaj klinov. Priporočljiva je čelada, saj nemalokdaj prileti kakšen kamen. Pot nas pripelje do potoka, od koder imamo še približno pol ure hoda do Aljaževega doma.

Cilj:

Kredarica - Vrata: 3.30 h
Skupaj: 11 h

Zahtevnost:
5 - Pot čez Plemenice je najzahtevnejša zavarovana plezalna pot na Triglav. Začetni del nad Luknjo je najtežji. Izpostavljenost je velika, a je pot dobro zavarovana. V tem delu pride prav samovarovalni komplet. Tudi kasneje se gibljemo po strmem terenu in višje je na nekaterih odsekih klinov malo oz. jih sploh ni. Pot vsebuje nekaj detajlov, ki bodo le izkušenim gornikom v užitek. Spust iz vrha Triglava proti Kredarici je prav tako izpostavljen, večinoma poteka po ozkem grebenu, skale pa so zaradi množičnega obiska spolzke. Pot je odlično zavarovana. Na poti iz Kredarice proti Vratom (čez Prag) nas čaka še ena ovira: ca. 15 m visoka navpična stena preko katere vodi pot. Celotna pot je primerna le za izkušene gornike! Vrtoglavico pa pustite doma...