Kranjska Gora
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
Izhodišče je prelaz Vršič (1611 m), na cesti 'Kranjska Gora – Bovec'. V primeru, da zaradi snega cesta ni v celoti prevozna, parkiramo ustrezno nižje, kar turo ustrezno podaljša.

Opis:
Iz Vršiča se vzpnemo proti zahodu po 'Plazu' direktno oz. v ključih. Kmalu bomo na našli levi opazili očitno sedlo Vratca, kjer vodi 'običajna' pot na Mojstrovke, povsem na desni pa se odpira teren proti Šitni glavi. Mi gremo naravnost navzgor proti skalam na sredini 'Plazu'. Na levi strani je očiten vstop v Pripravniško grapo, po sredini vodi Sestopna grapa mi pa gremo povsem desno ob skalah v vstop Župančičeve grape. Po kratkem ožjem delu se 'rama' precej razširi. Sledimo terenu naravnost navzgor, na koncu pa zavijemo proti levi v nekoliko bolj skalnat in težavnejši teren (to mesto ni preveč očitno - pravzaprav obstaja več variant) ter dosežemo greben Male Mojstrovke le nekaj metrov pod njenim vrhom.

Naša pot se nadaljuje proti zahodu. Sprva se spustimo nekaj metrov do sedla, nato pa preko strmega terena sledimo očitnim prehodom do vrha, za katerega večina ljudi zmotno misli, da je Velika Mojstrovka. Do nje bo treba še nekoliko naprej po sprva enostavnem grebenu, nato pa sledi še nekaj prehodov okoli skal do samega vrha Velike Mojstrovke. Tu je razgled najlepši, saj imamo poleg ostalih vrhov pred nosom še čudoviti Jalovec. Po grebenu lahko sicer nadaljujemo še naprej v smeri Zadnje Mojstrovke, a smo se tokrat odločili za spust nazaj proti Vršiču.

Spustimo se proti jugo-vzhodu preko prostranih snežišč, držimo se leve in prispemo do dolinice, ki se spušča iz Male Mojstrovke. Smučarji bodo morebiti odsmučali v Drevesnico, sicer pa prečimo jugo-vzhodno proti grebenu, ki nas pripelje na sedlo Vratca, od koder se po 'Plazu' vrnemo nazaj na Vršič.

Cilj:
Velika Mojstrovka: 2366 m
Mala Mojstrovka: 2333 m

Trajanje:
Vršič – Mala Mojstrovka (po Župančičevi grapi): 2 h
Mala Mojstrovka - Velika Mojstrovka: 30 min
Velika Mojstrovka - Vršič: 2.30 min
Skupaj: 5 h

Zahtevnost: 5 (Vzpon preko Župančičeve grape je alpinistična tura – nanjo naj se odpravijo le izkušeni in primerno opremljeni gorniki/alpinisti v ugodnih snežnih razmerah!). Ostali deli ture niso zelo težavni, prečijo pa plazovita pobočja na 'Plazu' in pod Veliko Mojstrovko!

Smučanje:
Smučamo po opisani smeri spusta iz Velike Mojstrovke. Če smo namenjeni na Vršič preko 'Plazu', je v dolinici pod Malo Mojstrovko potrebna previdnost, da ne bi prišli preveč nizko. Na približno 2050 m nadmorske višine prečimo proti jugo-vzhodu proti grebenu. Ko dosežemo ožji del grebena nad sedlom Vratca se težave za smučarje povečajo, zato sneti smuči na tem delu ni nobena sramota. Iz Vratc odsmučamo po 'Plazu' nazaj na Vršič (plazovito!).