Bohinj
2005 m
Višinska razlika

Izhodišče:
Od Ribčevega Laza pri Bohinjskem jezeru, nadaljujemo po cesti po levi strani jezera in sledimo oznakam za slap Savica. Parkiramo na koncu ceste na parkirišču ob Koči pri Savici (ca. 650 m), kjer v poletnem času pobirajo parkirnino.

Opis:
Od Koče pri Savici gremo po široki označeni poti v smeri slapa Savica, tik ob hiški, kjer pobirajo vstopnino za slap Savica, pa zavijemo levo proti Komni. Gre za staro mulatjero, ki se položno vzpenja skozi bukov gozd. Čaka nas 48 serpentin, nato pa se proti zahodu odpre manjša dolinica po kateri se vzpnemo direktno do Doma na Komni, ki je odprt celo leto.

Na Komni pridemo iz gozda in nadaljujemo v smeri Koče pod Bogatinom. Vsa razpotja so lepo označena. V položnem vzponu proti zahodu pridemo do Bogatinskega sedla, kjer se 'stikata' Gorenjska in Primorska. Tu se začne najrazglednejši del ture. Na sedlu zavijemo levo, sledimo 'grebenu' in se po nekoliko strmejši poti vzpnemo na 'ošiljeni' vrh Malega Bogatina. Sledi strm spust na sedlo med obema Bogatinoma, ki je najbolj 'zoprn' del naše ture. Ne gre za zahteven odsek, le malo več previdnosti je potrebno na skalah, posutih s kamenjem.

S sedla nas do vrha Velikega Bogatina oz. Mahavščka loči le še kratek vzpon po grebenu. Na vrhu Mahavščka se greben razširi in po lepi travnati poti se začnemo spuščati proti jugo-vzhodu. Čez kak kilometer pridemo do označenega razcepa, kjer zavijemo levo v smeri planine Govnjač. Pot se vije preko manjših dolinic, ki so v zimskem času pravi turno-smučarski paradiž. Sledimo označeni poti, ki nas pripelje na široko planino Govnjač - eno najhladnejših točk v Sloveniji.

Prečimo planino do njenega vzhodnega roba in pri ruševinah vojaških objektov iz 1. svetovne vojne zavijemo levo v smeri Komne. Sledi nekaj kratkih vzponov ter spustov in že po ca. 20 minutah smo zopet pri Domu na Komni. Nazaj v dolino se vrnemo po poti vzpona.

Cilj:

Dom na Komni - Koča pri Savici: 1.45 h
Skupaj: 7.5 h

Zahtevnost:
2 - Celotna pot je tehnično enostavna. Nekoliko več pazljivosti je potrebno le na strmini pri vzponu in spustu z Malega Bogatina.

Tip poti:
Označena - vsi razcepi poti so lepo označeni