Ruško Pohorje
Zahtevnost

Izhodišče:
Parkirišče Šumik pri Bajgotu. Do tja lahko pridemo iz večih smeri:
a) iz Maribora: Maribor - Hoče - Areh (Ruška koča). Tu cesta preide v makadam. Rahlo se spuščamo po glavni cesti proti zahodu in ne zavijamo levo. Ca. 6 km za Ruško kočo pridemo do ravnice, kjer je parkirišče. Iz Maribora ca. 33 km.
b) Iz Maribora proti Dravogradu, v Selnici ob Dravi zavijemo levo v Ruše, v Rušah desno, prečkamo potok Lobnica in zavijemo levo v smeri Smolnika. Cesta se začne vzpenjati. Sledimo glavni cesti in po ca. 14 km (merjeno od Ruš) pridemo do križišča, kjer gremo levo in že smo na parkirišču. Iz Maribora ca. 32 km.
c) iz Slovenske Bistrice: Slovenska Bistrica - smučišče Sv. Trije Kralji - Dom na Osankarici. Od tu naravnost naprej do “T” križišča, kjer gremo levo in že smo na parkirišču. Iz Slovenske Bistrice ca. 27 km
Pozor: parkirišče ni preveč očitno, nahaja se na ravnici, na spodnji strani ceste so “piknik” klopi in mize. Manjše rdeče table označujejo smer peš poti za slapova.

Opis:
Območje Lobnice, kjer se nahajata slapova Šumik je gozdni rezervat. Del tega območja predstavlja pohorski pragozd - edina gozdna površina na Pohorju, kjer se je ohranil prvobiten sestoj dreves. To so večinoma listavci, ki so jih drugod po Pohorju posekali zaradi potreb glažutarstva, smreke pa so nasadili naknadno. Gozd, v katerem se nahajamo, je res prvinski, za “divji” občutek pa poskrbijo velike skale prerasle z mahom, podrta drevesa ter strm teren. Oba slapova sta le še pika na i!

Iz parkirišča enostavno sledimo smerokazom in markacijam ob potoku Lobnica navzdol. Sprva je teren položen, prečimo Lobnico in nadaljujemo po njenem desnem bregu. Pot je vlažna, skale so spolzke. Kasneje je strmina nekoliko večja in na nekaterih prehodih so na voljo klini, ponekod pa celo jeklenice. Tik pred slapom Veliki Šumik je treba prečiti rahlo izpostavljeno skalovje in se strmo spustiti do slapu. Od tam nadaljujemo ob potoku navzdol in prečimo zanimivo Vernsko slapišče. V pomoč so nam jeklenice, potrebno je precej previdnosti zaradi mokrih skal. Nekoliko nižje preko brvi zopet prečimo Lobnico in pridemo do oznake za Mali Šumik. Od tu se slap le sliši, če pa ga želimo tudi videti, pojdimo po poti nekoliko naprej in nato zavijemo desno po zelo strmi neoznačeni stezi navzdol do struge Lobnice. Zelo previdno! Po isti poti se vrnemo nazaj na izhodišče.

Podatki:
Čas: 1.30 h
Dolžina: 3 km
Višinska razlika: 180 m
Tip poti: zelo zahtevna označena pot.