Bohinj Gorenjska
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
Dom na Komni (1527 m). Dostop do Doma na Komni je opisan tukaj.

Opis:
Od Doma na Komni gremo proti zahodu. V četrt ure dosežemo planino Na Kraju in nadaljujemo naprej proti zahodu v smeri Bogatinskega sedla, ki ga kmalu zagledamo pred nami. Letna pot proti njemu preči strma in plazovita pobočja severno nad dolino Gracija mi pa se spustimo v dolino in nadaljujemo z vzponom po samem dnu doline Gracija. Tik pod Bogatinskim sedlom imamo dve opciji za nadaljevanje poti:
A) Lažja: Preden se začne teren strmeje dvigovati proti Bogatinskemu sedlu, se na levi (južni) strani odpre dolinica, ki nas vzhodno pod (plazovitimi) pobočji Malega Bogatina pripelje do kotanjice od koder se proti zahodu lahko povzpnemo na sedlo med obema Bogatinoma. Od tod je pristop na vrh Malega Bogatina relativno enostaven.
B) Težja (prikazana na gps sledi): Po strmejšem in plazovitem terenu nadaljujemo do Bogatinskega sedla, kjer zavijemo levo. Pobočje je sprva dokaj široko ter položno, kasneje pa se greben proti vrhu Malega Bogatina postavi pokonci in precej zoži. Težjemu delu grebena se lahko izognemo tako, da tik pod vršno piramido prečimo nekoliko proti desni (zahodno od grebena) in se nato po strmem zahodnem pobočju (ca. 45º) povzpnemo na položnejši del grebena ter po njemu do vrha. Ta varianta je namenjena izkušenejšim gornikom.

Iz vrha Malega Bogatina se spustimo proti jugu na sedlo med obema Bogatinoma. Od tod vodi na vrh Mahavščka mestoma le za čevelj širok greben, ki zahteva dovolj gorniških izkušenj. Na vrh se lahko povzpnemo tudi po strmem pobočju levo od grebena, kjer pa smo bolj izpostavljeni plazovom. Vzpon na vrh Mahavščka zna biti zelo zahteven, zato previdno! Iz Mahavščka se spustimo nazaj na sedlo med Bogatinoma in nato proti vzhodu v očitno kotanjico, ki jo vidimo pod nami. V najnižji točki kotanjice se rahlo levo odpre prehod proti vzhodu. Sprva je teren položnejši, nato pa se preko strmejše (plazovite) stopnje spustimo na prostrano planino Govnjač. Po levi strani planine gremo do njenega vzhodnega roba. Tu zagledamo tudi zimske markacije poti 'Vogel-Komna'. Rahlo se vzpnemo proti severo-vzhodu, sledi kratek spust in zopet vzpon do Doma na Komni. Pot med Govnjačem in Domom na Komni je že v lepem vremenu (kljub zimskim markacijam) pravi mali labirint. V megli turo (oz. ture na Komni nasploh) odsvetujem.

Cilj:

Veliki Bogatin (Mahavšček) - Planina Govnjač: 1.45 h
Planina Govnjač - Dom na Komni: 30 min
Skupaj: 5.30 h

Zahtevnost: 4 (Zahteven je vzpon na Mali Bogatin iz severa ter vzpon na vrh Mahavščka iz sedla med obema Bogatinoma. Ostali deli ture so relativno enostavni.)

Smučanje:
Smučanje je možno iz tako iz Malega kot iz Velikega Bogatina. Najtežji del obeh smukov je spust do sedla med obema vrhovoma. Vršna pobočja so namreč strma in plazovita, a v ugodnih razmerah pravi užitek za dobre smučarje. Iz sedla sledi prijeten spust proti kotanjici vzhodno pod nami. Iz dna kotanjice imamo dve opciji:
A) Sledimo zgoraj opisani smeri spusta do planine Govnjač
B) V kotanjici zopet nataknemo pse in se povzpnemo ca. 70 višinskih metrov na široko sedlo jugo-vzhodno nad kotanjico. Na sedlu se nam odpre dolinica v katero se iz naše desne spuščajo prostrana smučarska pobočja iz grebena Spodnjih bohinjskih gora (med Vrhom Škrli in Tolminskim Kukom). Turo lahko v ugodnih razmerah podaljšamo do grebena, sicer pa se spustimo po omenjeni dolinici, ki nas nekoliko nižje usmeri levo (proti severu). Sledi še krajši in dokaj strm spust do planine Govnjač, kjer zopet nataknemo pse in se vrnemo do Doma na Komni.
Zahtevnost smučanja: 3 (iz obeh vrhov: 4)
Trajanje smučanja: ca. 1 h (iz obeh vrhov do planine Govnjač)