Bovec
Višina cilja
Višinska razlika

Izhodišče:
Mangartsko sedlo: Na cesti ‘Bovec - prelaz oz. mejni prehod Predel’, tik pred Predelom zavijemo desno na označeno cesto proti Mangartskem sedlu. Cesta je plačljiva (5 €), ozka in nas pripelje povsem pod vznožje Mangarta do višine ca. 2050 m. Parkiramo na najvišji točki, kjer se cesta začne spuščati.

Opis:
Na najvišji točki ceste poiščemo pot, ki preko travnika preči pobočje proti Mangartu. Sledimo markirani poti do označenega razcepa (napis na skali), kjer gre Slovenska pot desno, Italijanska pa levo. Desno pojdite le tisti, ki ste vajeni jeklenic in izpostavljenega terena. Slovenska pot poteka po izraziti ‘grapi’, ki se diagonalno vzpne preko Mangartove zahodne stene. Pot že takoj ob vstopu v steno postreže z nekaj izpostavljenimi prehodi, a težji detajli čakajo nekoliko višje. Teren je ponekod precej krušljiv, zato bodimo pozorni, da ne prožimo kamenja. Vseskozi sledimo markacijam in brez orientacijskih težav dosežemo vrh, kjer stoji lesen križ.

Vrh leži prav na meji med Slovenijo in Italijo ter se ponaša z razgledi, ki jim enostavno ni para. še en razlog več za tako množično obiskanost. Naj vas fotografije ne zavedejo: na Mangartu boste redkokdaj sami...

Vzhodno od vrha poiščemo markacije, ki nas popeljejo proti vzhodu. Pot se sprva spušča po slovenski strani, po ca. 20 minutah pa na označenem razpotju zavijemo levo v Italijo (desno oz. naravnost bi šli v smeri Jalovca). Pot je večinoma enostavna, vsebuje pa nekaj prehodov, ki so zavarovani z jeklenicami, a niso pretirano izpostavljeni. Mangart obidemo po njegovi severni strani in se nato združimo s potjo vzpona, po kateri se vrnemo nazaj na Mangartsko sedlo.

Cilj:
Mangart oz. Mangrt: 2679 m

Trajanje:
Mangartsko sedlo - Mangart (Slovenska pot): 2 h
Mangart - Mangartsko sedlo (Italijanska pot): 1.45 h
Skupaj: 4 h

Zahtevnost:
5 - Slovenska pot na Mangart je zavarovana plezalna pot (via ferrata). Kar nekaj odsekov je izpostavljenih in zahtevajo zbranost in siguren korak. Namenjena je izkušenim gornikom. Priporočamo uporabo samovarovalnega kompleta, čelada pa je tako ali tako obvezni del opreme. Italijanska pot je veliko lažja in ne vsebuje posebej izpostavljenih odsekov (ocena težavnosti je 3). Manj izkušeni gorniki/pohodniki naj se povzpnejo in spustijo po Italijanski poti.