Tržič Gorenjska
2060 m
Višinska razlika

Izhodišče:
Avtocesto “Ljubljana - Jesenice” zapustimo na izvozu Tržič. Peljemo se mimo Tržiča naprej do prelaza Ljubelj. Tik pred tunelom na Ljubelju zavijemo levo in parkiramo na parkirišču ob vznožju smučišča Zelenica (ca. 1060 m).

Opis:
Tik ob parkirišču je dom Oaza miru. Sprehodimo se ob njem proti jugu in za domom poiščemo lepo vidno pot. Tu se začne zanimiva Bornova pot, ki nas bo v rahlem vzponu pripeljala na planino Preval. Pot je dovolj široka, da so jo prevozili tudi že gorski kolesarji, a je na nekaterih mestih vseeno potrebna previdnost, saj preči mestoma strma pobočja, kjer so v pomoč jeklenice. Prečkali bomo tudi ozek tunel in svetilka ne bo odveč. V slabi poldrugi ure hoje dosežemo prijetno planino Preval, kjer je oskrbovana koča. Smerokaz ob križu nas bo usmeril na desno in tu je “heca” konec. Zagrizemo v strm klanec (imenovan tudi “kalvarija”), ki ne popusti vse dokler ne dosežemo grebena. Sprva se vzpenjamo skozi gozd, kasneje pa po strmih travnikih, ki nas nagradijo z lepimi razgledi na bližnje Kamniške Alpe ter bolj oddaljene Juljice. Na travah v zgornjem delu je v mokrem potrebna previdnost zaradi zdrsa. Ko dosežemo greben nadaljujemo v smeri markacij proti levi (oz. zahodu). Prečimo dva travnata predvrhova in po lepem grebenu dosežemo Veliki vrh.

Iz vrha se spustimo po markirani poti proti zahodu. Po ozki stezici prečimo južna pobočja tik pod vrhom grebena in v približno pol ure hoda dosežemo razpotje. Smerokaz nas bo usmeril desno na senčna severna pobočja proti Zelenici. Prečimo strma pobočja proti severo-vzhodu, na dveh prehodih pa so nam v pomoč tudi jeklenice. Vseskozi se pred nami bohotita Stol in Vrtača. V spodnjem delu nas markirana pot preko grobega melišča, kasneje pa med rušjem in macesni pripelje direktno do Doma na Zelenici. Od tu nadaljujemo proti vzhodu in se po makadamski cesti ali pa po markirani poti (ki večkrat preči cesto) spustimo preko smučišča direktno do parkirišča.

Cilj:

Dom na Zelenici - Parkirišče: 45 min
Skupaj: 7 h

Zahtevnost:
3 - Na Bornovi poti bo na nekaterih odsekih le najbolj vrtoglavim neprijetno. Vzpon je tehnično nezahteven, vendar pa zna biti v mokrem precej zoprno zaradi nevarnosti zdrsa. Na spustu proti Zelenici je nekaj krajših odsekov, kjer je potrebno več previdnosti. Na vseh težjih odsekih so v pomoč jeklenice.

Tip poti:
Označena - Bornova pot od Ljubelja do planine Preval sicer ni markirana, ampak dovolj široka, da jo težko zgrešimo