Športno plezanje

Retovje

V neposredni bližini izvira Ljubljanice se nahaja plezališče Retovje, ki s svojo markantno ter izredno previsno steno privablja vedno več obiskovalcev. Za plezalce, ki niso ravno vajeni previsov utegne biti prvi pogled na steno zastrašujoč, vendar dobra razčlenjenost in manjše sigaste formacije bodo pripomogle k bolj sproščenemu plezanju. Plezališče je zanimivo za vse, ki bi radi dvignili nivo vzdržljivosti.

1 - Retovje2 - Retovje3 - Retovje4 - Retovje5 - Retovje6 - Retovje7 - Retovje

Težavnost smeri:
4 & 5, 6 & 7, 8 & 9

Kako do plezališča:
Do plezališča lahko pridemo na dva načina:
A) Avtocesto 'Ljubljana – Koper' zapustimo na izvozu Vrhnika in se peljemo po stari cesti skozi mesto v smeri Logatca. Proti koncu naselja, na semaforju pri osnovni šoli zavijemo levo, nakar uberemo peto ulico z desne (Pot v Močilnik). Ravna cesta nato prečka manjši vodotok ter nas kmalu pripelje v zaselek Mirke. Na križišču zapeljemo levo ter skozenj nadaljujemo do konca asfalta, kjer se nahaja parkirišče A (glej skico). Od parkirišča se peš napotimo po makadamski rekreacijski potki, ki nas preko brvi in vode v kratkem pripelje pod steno.
B) Na izvozu z avtoceste se usmerimo levo proti Logatcu, kjer na drugem križišču (semafor) ponovno zavijemo levo, prečkamo most in se nato ves čas peljemo vzporedno z reko Ljubljanico. Čez slab kilometer, na prvem večjem križišču, nadaljujemo naravnost skozi stisnjeno naselje Verd (levo Borovnica). V naselju je veliko odcepov do stanovanjskih objektov, vendar če se držimo širšega vozišča, nas bo le-to pripeljalo do konca naselja ter parkirišča B (glej skico). Od tod peš sledimo makadamski sprehajalni potki do plezališča.
Skica kako do plezališča.

Dostop:
Dostop od parkirišča A je malenkost daljši, vendar ne traja več kot 7 minut.

Najprimernejši čas:
Plezališče se nahaja v gozdu ob vodi ter v vročih dnevih nudi hlad. Pleza se od pozne pomladi do zgodnje jeseni.

Orientacija stene:
Plezališče je orientirano proti jugozahodu.

Izredno previsna in relativno visoka stena z dobro razčlenjeno skalo ter majhnimi sigastimi kapniki terja od plezalca moč in vzdržljivost. Smeri so sodobno opremljene.