Tržič Gorenjska
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
Avtocesto 'Ljubljana - Jesenice' zapustimo na izvozu Tržič. Peljemo se mimo Tržiča naprej do prelaza Ljubelj. Tik pred tunelom na Ljubelju zavijemo levo in parkiramo na parkirišču ob vznožju smučišča Zelenica (ca. 1060 m).

Opis:
Iz parkiršča se odpravimo proti zahodu preko smučišča Zelenica. Hodimo ob robu smučišča in kmalu bomo na naši levi zagledali prvo široko ter strmo pobočje - to je Spodnji plaz. Nadaljujemo naprej in nad prvo postajo sedežnice zagledamo naslednje plazišče - to je Šentanski plaz. Že samo ime pove, da s plazovi tu ni šale.
a) Če nimamo želje po vzponu preko Centralne grape, se lahko vzpnemo po Šentanskem plazu, kjer vodi nasploh najlažji pristop na goro. Orientacija je nezahtevna. Široko pobočje (naklon ca. 25º) pod vrhom zavije nekoliko na desno in nas privede direktno na greben, od koder je še približno četrt ure enostavne hoje proti zahodu do Velikega vrha.
b) Za vzpon preko Centralne grape nadaljujemo ob robu smučišča Zelenica do zgornje postaje sedežnice. Tik pod njo zavijemo levo na široko plazišče - to je Zgornji plaz. Po sredini pobočja jo uberemo naravnost navzgor v najširši žleb - to je Centralna grapa. Plezamo brez orientacijskih težav. Tik pod vrhom se združimo s pristopom preko Smokuškega plazu ter se vzpnemo točno na Veliki vrh. Če se nameravamo spustiti preko Šentanskega plazu, se iz vrha spustimo po grebenu proti vzhodu do očitnega sedelca, kjer se na naši levi odpre široko plazišče, ki nas privede nazaj na smučišče Zelenica.

Cilj:
Veliki vrh (Begunjščica): 2060 m

Trajanje:
Parkirišče - Zgornja postaja sedežnice: 1 h
Zgornja postaja sedežnice - Veliki vrh v Begunjščici (preko Centralne grape): 1.45 h
Veliki vrh v Begunjščici - Parkirišče (preko Šentanskega plazu): 1.45 h
Skupaj: 4.30 h

Zahtevnost:
Šentanski plaz - 3: Pobočje je izredno plazovito in v trdem nevarno za zdrs. Maksimalni naklon je ca. 25º.
Centralna grapa - 5: Vzpon preko nje je alpinistična tura – nanjo naj se odpravijo le izkušeni in primerno opremljeni gorniki/alpinisti v ugodnih snežnih razmerah! Maksimalni naklon grape je ca. 45º.

Smučanje:
Tako Šentanski plaz kot Centralna grapa sta smučljiva. Obe varianti sta izredno plazoviti, v trdem pa nevarni za zdrs. Že sestop peš je zahteven, kaj šele s smučmi. Samo za odlične turne smučarje s primerno turno-smučarsko kilometrino.
Zahtevnost smučanja:
Šentanski plaz: 4
Centralna grapa: 5+ (alpinistično smučanje III+)