Črna na Koroškem Koroška
Višina cilja
Višinska razlika

Izhodišče:
Kmetija Fajmut v dolini Topla. Zapeljemo se v Črno na Koroškem, kjer zavijemo v smeri Koprivne (proti zahodu). Peljemo se po dolini do dobro označenega razcepa, kjer nas smerokaz usmeri desno v dolino Tople. Vzpnemo se po asfaltni cesti do ovinka, kjer je oznaka za kmetijo Fajmut. Tu parkiramo.

Opis:
Iz parkirišča pred kmetijo Fajmut se vzpnemo ob potoku naravnost navzgor in v petih minutah pridemo do jase, kjer je vhod v zapuščeni rudnik Topla. Prečimo jaso in nadaljujemo rahlo navzdol po kolovozu. Kmalu se združimo s cesto, ki pride od Fajmuta in gremo levo. To cesto zapustimo čez nekaj 10 metrov na označenem razpotju (Kneps), kjer gremo levo in čez nekaj korakov na naslednjem razpotju zopet levo. Hodimo po zelo prijetni, dobro uhojeni poti, ki pa ni markirana. Občasno so na skalah ali drevesih zelena znamenja in orientacijskih težav ni pričakovati. Višje zopet prečkamo cesto, kjer nas spet oznaka “Kneps” usmeri na pravo pot. Vzpon je tehnično enostaven, vendar se pot hitro vzpenja in gotovo nam bo kapljalo od čela. Iz gozda počasi preidemo med ruševje in začnemo opazovati zanimive skalne skulpture na južnem pobočju Pece. Razgled je z vsakim korakom lepši pa tudi pot se pred Knepsovim sedlom položi. Iz sedla se lahko v 15 minutah povzpnemo po grebenu proti levi (zahodno) na Končnikov vrh in tako dodamo še en dvatisočak v našo zbirko. Za vzpon na Kordeževo glavo pa se moramo na sedlu usmeriti proti desni (jugo-vzhodno). Po položnem in nezahtevnem terenu dosežemo Kordeževo glavo. V lepem vremenu je razgled fenomenalen.

Iz vrha se spustimo po markirani poti med ruševjem proti vzhodu. Na ravnici, slabe pol ure hoda od vrha, se markirana pot razcepi na “lahko” in “zelo zahtevno” pot. Glede na želje in zmožnosti izberemo eno izmed poti, ki se nekoliko nad Domom na Peci zopet združita. Smerokazi nas pripeljejo do simpatičnega Doma na Peci, tik ob Domu pa zavijemo desno po markirani poti rahlo navzgor v smeri smerokaza za Toplo. Vsa razpotja so označena (Topla oz. Jama) in po prijetni poti se spuščamo preko južnega pobočja Pece proti Topli. Pot poteka po gozdu z občasnimi razgledi na Raduho in del Kamniško-Savinjskih Alp. V spodnjem delu poti je treba preko lesene “rampe”, kjer bo nekaj neprijetnih korakov za tiste z vrtoglavico. Brez orientacijskih težav pridemo do izhodišča.

Cilj:
Peca (Kordeževa glava): 2125 m

Trajanje:
Fajmut (Topla) - Peca (Kordeževa glava) (čez Knepsovo sedlo): 3 h
Peca (Kordeževa glava) - Fajmut (Topla) (mimo Doma na Peci): 3 h
Skupaj: 6 h

Zahtevnost:
2 - Celotna pot je tehnično nezahtevna. Edini 'problem' je v spodnjem delu spusta. Glej slike.

Tip poti:
Označena - Pot do Knepsovega sedla sicer ni markirana, vendar so razpotja v spodnjem delu poti označena. Na poti so občasne zelene pike. Pot iz sedla na vrh ter spust sta markirana.