Koper
Podlaga
asfalt, makadam, pot

Izhodišče:
Koper. Parkiramo lahko na enem izmed parkirišč blizu starega jedra Kopra.

Opis:
Turo začnemo v Kopru in če njegovega starega mestnega jedra še ne poznamo, ga nujno obiščimo! Iz starega jedra Kopra gremo v smeri avtoceste mimo nogometnega stadiona in na prvem krožnem križišču zavijemo desno. Peljemo se naravnost skozi podvoz pod avtocesto ter preko Semedelskega kanala pridemo na večjo cesto. Tu gremo levo in na prvem križišču desno. Začne se klanec in mimo stanovanjskega naselja nadaljujemo do prvega semaforja. Zavijemo levo, nekoliko višje (na vrhu griča) pa desno in že smo med samotnimi vinogradi in nasadi oliv. Sledimo ozki glavni cestici, razgledi na Koprski zaliv so vse lepši, nato pa se ovijemo okoli vzpetine Markovec, kjer se nam odpre pogled proti Izoli.

Pot je zelo razgledna, skoraj brez prometa in se vseskozi rahlo vzpenja. Glavni cesti sledimo do table Baredi, kjer gremo rahlo levo (smer Ronkaldo) in nadaljujemo do majhne cerkvice (Sv. Jakob). Tu gremo desno in se spustimo proti vasi Šared. Zavijemo levo in prikolesarimo na nekoliko večjo cesto. Glavni vzpon je že za nami in v položnem spustu odbrzimo proti zanimivi istrski vasici Korte, ki je vredna kratkega odcepa proti levi in malice v eni izmed gostiln. Od gostiln se spustimo naravnost navzdol proti jugu in bodimo pozorni na malo asfaltno cestico, ki se čez ca. 2 km odcepi proti desni. Držimo se leve in po traktorski poti mimo travnikov in vinogradov pridemo do zanimivega zaselka Krog, ki žal propada, je pa od tu enkraten pogled na Sečoveljske soline pod nami.

Iz Kroga se po asfaltni cesti spustimo v smeri solin in pridemo v Sečovlje. Če imamo dovolj časa in energije, predlagam, da se zapeljete do južnega dela solin, imenovanega Fontanigge (v Sečovljah zavijemo levo in po kolesarski stezi mimo vinogradov ter sadovnjakov pridemo do mejnega prehoda s Hrvaško. Gremo mimo slovenske mejne kontrole in nato zavijemo desno na makadamsko cesto). Tu je treba plačati vstopnino v Krajinski park Sečoveljske soline, nato pa tik ob solinah v družbi ptic, podrtih solinarskih hiš in morja v ritmu 'Poletja v školjki' kolesarimo do muzeja solinarstva.

Od muzeja se vrnemo nazaj do Sečovelj ter nadaljujemo po kolesarski stezi ob robu solin do drugega vhoda v Krajinski park Sečoveljske soline (Lera), kjer prav tako lahko od bliže spoznamo solinarstvo (vstopnica velja za oba dela solin, ki sicer nista povezana med seboj). Od tu nadaljujemo tik ob obali proti gostilni Ribič ter naprej po zgledno urejeni sprehajalni poti do avtokampa v Luciji.

Uživamo v morskem vonju, vseskozi se držimo obale in se preko turističnega Portoroža pripeljemo do očarljivega Pirana. Na koncu Tartinijevega trga v Piranu se ozka ulica vzpne proti cerkvi Sv. Jurija. Ob izstopu iz piranske peš cone (nekoliko za stopnicami, ki vodijo proti cerkvi) se na levo odcepi sprehajalna pot, ki nas tik ob vodi pripelje do Fiese. Tam nas čaka krajši vzpon. Ob hotelu na vzhodnem robu Fiese se dvignemo po ozki asfaltni cesti in med počitniškimi hišami prikolesarimo do večje ceste po kateri se spustimo v Strunjan. Tik pred strunjanskimi solinami zavijemo levo na ozko pot, ki nas med morjem in solinami pripelje do strunjanske plaže. Pri hotelih na koncu plaže gremo desno, na naslednjem večjem križišču (čez ca. 600 m, kjer cesta proti Kopru zavije desno) pa zavijemo levo na ozko asfaltno cesto. Peljemo se naravnost po prijetni dolinici, cesta se začne vzpenjati nato pa zavije desno in preide v kolovoz. Na vrhu tega poslednjega vzpona naše ture se odpre prekrasen pogled na Izolo, zopet preidemo na asfalt in se mimo turističnega kompleksa Belvedere spustimo v Izolo. Peljemo se mimo marine ter skozi center Izole, obidemo ladjedelnico, za njo pa poiščemo kolesarsko stezo, ki nas tik ob morju in glavni cesti pripelje nazaj v Koper.

Najvišja točka:
Malijski hrib (279 m)

Dolžina (čas, km):
Koper - Korte - Sečovlje: 2.15 h (23 km)
Sečovlje - soline (Fontanigge) - Sečovlje: 45 min (10 km)
Sečovlje - Piran: 45 min (12 km)
Piran - Izola - Koper: 1.45 h (20 km)