Sočerga
2 h
Zahtevnost

Izhodišče:
Avtocesto ‘Ljubjljana - Koper’ zapustimo na izvozu Črni Kal. Sledimo glavni cesti in čez dobra 2 km na ‘Y’ križišču zavijemo levo proti Sočergi oz. Buzetu. Sledimo oznakam za Sočergo in se peljemo skozi vasi Kubed ter Gračišče. Povsem na začetku vasi Sočerga zapustimo glavno cesto in zavijemo ostro levo (majhna oznaka Sv. Kvirin). Ozka ceste se po borovom gozdičku vzpne do cerkvice, kjer parkiramo.

Opis:
Od cerkvice Sv. Kvirina (zasledil sem tudi imena Kvirik, Kirik in Kirk) gremo po markirani planinski poti proti jugo-vzhodu. Sledimo markacijam in vseskozi hodimo v isti smeri po vrhu grebena, tako da z orientacijo ne bi smelo biti težav. Zložno se spuščamo in po slabe pol ure hoje pridemo na vrh Veli Badin nad robom sten, kjer je vpisna knjižica. Nadaljujemo v isti smeri in po naslednje pol ure hoda, nas pot obrne povsem nazaj in nas pripelje do opisne table ob zanimivem kamnitem oboku (naravni most). Tu že opazimo spodmole, katerim se lahko približamo in začutimo posebno toplo mikroklimo, ki se ustvari v objemu sten. Oblika sten in kapnikov ter različne barve skal so res zanimive. Del poti poteka blizu roba prepadne stene, zato previdno z otroci!

OPOZORILO: V stenah gnezdijo ogrožene ptice. Preberite si informacije na opisni tabli in prosimo upoštevajte navodila. Plezanje v stenah je prepovedano! Na izhodišče pri Sv. Kvirinu se vrnemo po isti poti.

Izlet je možno izvesti skozi celo leto. Ob poletnih dnevih zna biti peklensko vroče, najlepše pa je jeseni, ko so barve ruja na vrhuncu.

Podatki:
Čas: 2.5 h
Dolžina: 5.5 km
Višinska razlika: 200 m
Tip poti: lahka označena pot