Mojstrana Gorenjska
1 h
Zahtevnost

Izhodišče:
Na cesti ‘Jesenice - Kranjska Gora’ nas smerokaz usmeri levo proti Mojstrani. Sledimo smerokazom za Vrata in od Mojstrane nadaljujemo še ca. 10 km do velikega parkirišča pred Aljaževim domom v Vratih. Slap Peričnik je približno na pol poti med Mojstrano in koncem ceste. Zraven je Koča pri Peričniku in težko ga bomo zgrešili.

Opis:
Vozilo parkiramo na velikem parkirišču na koncu ceste v Vratih. Peš gremo naravnost naprej in že v nekaj minutah pridemo do Aljaževega doma, kjer si lahko privoščimo kaj za pod zob. Nadaljujemo v isti smeri po široki označeni in položni poti. Po kratkem sprehodu pridemo iz gozda in odpre se nam enkraten pogled na Steno in sam vrh Triglava, ki od tu sicer ne kaže svoje značilne oblike. Z Očakom se gledamo iz “oči v oči” in prav gotovo je to ena Triglavovih lepših razglednih točk, ki jo pravzaprav dosežemo z avtomobilom. Opazili bomo tudi velikanski klin z vponko - spomenik vsem žrtvam gora.

Na poti v Vrata se obvezno ustavimo tudi pri slapu Peričnik. Do njega vodi krožna pot, ki se začne tik ob Koči pri Peričniku. Pot do prvega slapu je enostavna, vendar previdnost ob slapu ni odveč, saj voda prši vse naokoli in skale so mokre. Spodnji slap je visok 52 m in je precej vodnat. Iz široke Peričnikove stene povsod kaplja in crulja voda, tako da bomo zagotovo nekoliko mokri. Posebnost slapu je, da se lahko pod njim sprehodimo in si slap ogledamo tudi “od zadaj”. Enkratna zadeva, vendar previdno!

Nekoliko strmejša in zahtevnejša pot nas levo od spodnjega slapu pripelje do zgornjega 16-metrskega slapu, ki je prav tako čudovit in precej manj obiskan.

Najspektakularnejšo podobo nam Peričnik ponudi pozimi. Takrat celotna stena obeh slapov zamrzne in ustvari ledene kapnike, ki vas bodo povsem osupnili! Naravnost čudovito in eden lepših zimskih prizorov pri nas nasploh! Odvisno od temperatur kapniki tudi padajo iz stene, tako da bodite izjemno pazljivi!

Če bi se dolini Vrat radi bolj posvetili, se sprehodite po poti Triglavske Bistrice, ki poteka od Mojstrane do Aljaževega doma (10 km, 3 ure). Pot poteka ob potoku Triglavska Bistrica in se občasno združi s cesto. Na poti so informacijske table, ki nas poučujejo o posebnostih ledeniške doline Vrata. Več informacij dobite tukaj.

Podatki:
Čas: dva sprehoda po 30 min (skupaj 1 h)
Višinska razlika: 50 m
Tip poti: lahka označena pot (pozor v bližini slapu, pod njim in pri vzponu do zgornjega slapu!)