Ilirska Bistrica Notranjska
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
Na glavni cesti skozi Ilirsko Bistrico bodimo pozorni na ne preveč očiten smerokaz za Sviščake, ki nas usmeri na levo (če prihajamo iz smeri Postojne). Enostavno sledimo glavni cesti in smerokazom za Sviščake še ca. 20 km. Parkiramo na velikem parkirišču ob križišču cest za Snežnik in Mašun, tik pred Planinskim domom na Sviščakih - do tu je cesta pozimi splužena (ca. 1250 m).

Opis:
Od Planinskega doma na Sviščakih prečkamo travnik v smeri smerokaza za Snežnik. Sprehodimo se mimo hiš in sledimo markacijam. Višje se za kratek čas združimo s cesto in pri majhni kapelici spet zavijemo desno na gozdno pot. Ta markirana pot je precej popularna in hitro po sneženju tudi shojena, tako da z orientacijo ne bi smelo biti težav. Pot se sprva rahlo vzpenja po gozdu, nato pa preidemo na ruševnat svet in nedaleč že ugledamo kočo tik pod vrhom Velikega Snežnika. Pogled proti Primorski in Kvarnerju je vedno lepši, ponavadi pa se z višino krepi tudi veter, ki je nekakšen zaščitni znak Snežnika. Ob lepem vremenu nam pogled iz vrha seže od Alp pa vse do Kvarnerskih otokov. Nekaj metrov vzhodno od vrha je veliko brezno. Previdno!

Če želimo izlet narediti krožen, se lahko na Sviščake vrnemo preko Malega Snežnika, ki je pozimi bolj redko obiskan. Po poti vzpona se spustimo na sedlo med Velikim in Malim Snežnikom, nato pa nadaljujemo po grebenu proti zahodu. Iz Malega Snežnika se začnemo nekoliko hitreje spuščati, gremo po levi strani velikega brezna (previdno!) in kmalu za tem preidemo v gozd. Počasi se obračamo proti jugo-zahodu in dosežemo (pozimi nespluženo) cesto. Tu zavijemo levo in cesti sledimo vse do kapelice nad Sviščaki, mimo katere smo šli že pri vzponu. Od kapelice se lahko na Sviščake vrnemo tudi po prijetni poti mimo razgledišča na Snežnik. Ta pot je zgledno označena z modro-belimi markacijami in nas v lahkem spustu pripelje nazaj na izhodišče.

Cilj:
Veliki Snežnik: 1796 m

Trajanje:
Sviščaki - Veliki Snežnik: 2 h
Veliki Snežnik - Sviščaki (čez Mali Snežnik): 2 h
Skupaj: 4 h

Zahtevnost: 2

Smučanje:
Ponavadi iz vrha smučamo po opisani smeri vzpona. Ko pridemo v gozd in pešpot prvič prečka cesto, pa rajši zavijmo desno in se na Sviščake vrnimo po cesti, ki se večinoma rahlo spušča. Možno je tudi smučanje iz Malega Snežnika po opisani smeri spusta.