Kamnik
Višina cilja
Višinska razlika

Izhodišče:
Iz Kamnika se peljemo proti severu in sledimo oznakam za Gornji Grad oz. Veliko planino. Na križišču v Stahovici zavijemo levo proti Kamniški Bistrici (desno se gre proti Gornjem Gradu). Takoj za tem na desni opazimo planinske oznake za Veliko planino. Lahko parkiramo že tu (ob tovarni Calcit) ali pa zavijemo desno na makadamsko cesto v smeri planinskih smerokazov in avto pustimo nekoliko višje ob cesti.

Opis:
Iz parkirišča ob tovarni Calcit gremo po makadamski cesti v smeri planinskih smerokazov za Veliko planino. Cesti sledimo ca. 2 km, prečkamo dvorišče kmetije od tam pa vseskozi hodimo naravnost. Cesta preide v kolovoz, ki nas mimo 'Umivalnika' privede do označenega razpotja. Usmerimo se levo in se strmejše vzpenjamo naprej. Dovolj široka markirana pot nas bo brez orientacijskih težav pripeljala do čedne klopi za počitek, kjer je naslednje razpotje. Levo pelje pot preko 'Pasje peči', desno pa mimo 'Pirčevega vrha'. Vseeno je po kateri poti gremo, saj se kmalu zopet združita. Tisti s hudo vrtoglavico naj gredo raje preko Pirčevega vrha.

Kmalu pridemo do ravninice pri planini Kisovec in enostavno sledimo oznakam za Veliko oz. Malo planino. Ko pokukamo iz gozda, se držimo leve poti. Na naši desni bomo zagledali velik Domžalski dom na Mali planini ter nadaljujemo do širšega kolovoza. Tu zavijemo levo na neoznačeno stezico, ki nas popelje na rob grebena. Vseskozi hodimo po grebenu, desno pod nami občudujemo pastirske stanove Velike planine in pridemo do vrha smučarske vlečnice, ki je le nekaj korakov pod vrhom Gradišča. Med rušjem se sprehodimo do najvišje točke, ki jo označuje stebrič z oznakami okoliških gora.

Z vrha se spustimo proti vzhodu, se počasi obračamo na desno in se vračamo proti pastirskim stanovom, ki so res nekaj posebnega. Mimo njih pridemo do kapelice Marije Snežne in po širšem kolovozu naprej do Domžalskega doma na Mali planini, ki smo ga opazili že med vzponom. Od doma nadaljujemo naravnost proti Jarškemu domu, ob njem pa zavijemo rahlo desno in se spustimo proti stanovom na Mali planini. Tu se držimo skrajno desno in po neoznačeni stezi pridemo do poti po kateri smo se vzpenjali. Po poti vzpona se vrnemo nazaj v gozd, a le do planinske oznake za 'Planino Kisovec', ki nas usmeri levo. V kratkem pridemo do planšarije na planini Kisovec, do koder pride tudi makadamska cesta.

Cesti sledimo proti desni do roba travnika. Tu cesta zavije ostro levo navzdol proti Domu na Kisovcu, mi pa se usmerimo na travnat kolovoz (približno vzporedno s cesto), ki se rahlo vzpne in nas skozi prijeten gozd prav tako pripelje do Doma na Kisovcu. Nekaj korakov pred domom poiščemo lesen smerokaz, ki nas usmeri desno na ozko shojeno stezico proti Stahovici oz. Sv. Primožu. Steza je tu in tam precej slabo vidna, zato bodimo pozorni. Sprva prečimo pobočje proti zahodu, nato se v ključih strmeje spustimo in zopet nadaljujemo s prečenjem, dokler se ne združimo z označeno potjo, po kateri smo se vzpeli. Tu sledimo markacijam po položni potki proti jugu in čez ca. 100 m pridemo do izjemno razglednih cerkvic - Sv. Primož in višji Sv. Peter. Ko se naužijemo razgleda, se spustimo mimo obeh cerkva in zavijemo proti desni. V nekaj korakih se zopet združimo s potjo, po kateri smo se vzpeli, in se po njej vrnemo do izhodišča.

Vam ni do hoje? Bi se radi na Veliko planino povzpeli z gondolo? Preberite si ta opis.

Cilj:
Velika planina oz. Gradišče: 1667 m

Trajanje:
Stahovica - Gradišče: 3.30 h
Gradišče - Stahovica (mimo planine Kisovec): 3.30 h
Skupaj: 7 h

Zahtevnost:
2 - Tehnično je pot enostavna. Na delu poti čez Pasjo peč bodo imeli le najbolj vrtoglavi težave ('obvoz' je čez Pirčev vrh). Pot od Doma na Kisovcu proti Sv. Primožu je ozka in mestoma slabo vidna. Tura je kar dolga in je kondicijsko ne gre podcenjevati.

Tip poti: Pot je večinoma označena. Na sami planini je veliko poti in orientacijo nam olajšajo leseni smerokazi. Od Doma na Kisovcu navzdol hodimo po ozki neoznačeni stezi.