Mojstrana
1970 m
Prenesite GPX podatke

Izhodišče:
Dolina Vrata. Na cesti ‘Jesenice - Kranjska Gora’ nas smerokaz usmeri levo proti Mojstrani. Sledimo smerokazom za Vrata in od Mojstrane nadaljujemo še ca. 10 km do velikega parkirišča pred Aljaževim domom v Vratih.

Opis:
Iz parkirišča gremo po cesti naprej do Aljaževega doma. Malo pred domom bomo na koncu travnika na desni strani opazili smerokaze za škrlatico. Pot nas popelje v gozd in se začne počasi dvigovati. Enostavno sledimo markacijam, ki nas nekoliko višje pripeljejo v očitno dolinico med Dolkovo glavo in mogočnim Stenarjem, proti kateremu se vzpenjamo. Ko se za Stenarjem odpre gruščnata dolinica (ki vodi proti Stenarskim vratcom), bodimo pozorni na markacije, saj naša pot tu zavije proti desni in se začne strmeje vzpenjati v smeri Dolkove špice.

Kmalu dosežemo položnejši svet ‘Na rušju’, kjer se zopet razcepijo poti: desno je škrlatica, levo pa se gre proti Križu. Zavijemo torej desno, se ‘ovijemo’ okoli Dolkove špice in končno prvič zagledamo škrlatico, ki je še precej visoko. Za našim hrbtom je vse lepši pogled na mogočno Triglavsko severno steno.

Čez čas pridemo pod zoprno melišče, kjer markirana pot zavije nekoliko v levo. Bodimo pozorni na markacije, saj se markirana pot lepo izogne dobršnemu delu melišča. Kmalu pridemo do naslednjega razpotja: levo je Dolkova špica, desno pa škrlatica. Mi gremo seveda desno, prečimo melišče in se začnemo strmeje vzpenjati v steno škrlatice. Markirana pot nas lepo vodi po najlažjih prehodih mimo skal in nas privede do prvih jeklenic. Sledi kratek spust nato pa se začne zahtevnejši del. Sprva se strmo dvignemo po kaminu, nato pa prečimo gladko in izpostavljeno skalo. Varoval je precej, a je potrebno biti zelo previden.

V vršnem delu ni več posebno zahtevnih prehodov, je pa treba sem ter tja poprijeti za skalo in biti pozoren na markacije, saj pot ni zelo očitna in kaj hitro lahko zaidemo v težavnejši svet. Na vrhu škrlatice je križ in fantastični razgled, po katerega smo prišli :)

Po poti vzpona se vrnemo nazaj do zadnjega razpotja na melišču pod škrlatico in se po želji povzpnemo še na Dolkovo špico. Pot se vzpne proti desni proti očitni ‘Rdeči škrbini’, ki jo vidimo pred nami. Tik pod škrbino je pot zelo strma in krušljiva. Previdno! Ko pokukamo iz škrbine, sledimo grebenu proti levi. Pot tukaj ni markirana, vendar s pomočjo možicev brez večjih težav najdemo prehode in se po vrhu grebena povzpemo do vpisne knjižice na vrhu Dolkove špice. Tudi ta vrh je izjemno razgleden.

Vrnemo se nazaj do škrbine, kjer zavijemo levo in se preko melišča spustimo v smeri Križa. Ozka pot se vije pod skalnatim vrhom Gubno in nas preko zanimivega kraškega sveta pelje proti Stenarju, ki je ves čas pred nami. Ko se združimo s potjo ‘Vrata - Križ (oz. Pogačnikov dom na Kriških podih)’ zavijemo levo in se v položnem spustu vrnemo do razpotja, kjer smo pred nekaj urami že stali. Po poti vzpona nas do izhodišča ločita še slabi 2 uri.

Cilj:

Dolkova špica - Aljažev dom (Vrata): 3.30 h
Skupaj: 11 h

Zahtevnost:
5 - Velika večina poti na škrlatico ni zahtevna, vendar pa nas v vršnem delu čaka precej ‘zanimiv’ odsek. Treba je preplezati zelo izpostavljeno gladko skalo, v katero je navrtano kar precej ‘železja’. Če niste zelo sigurni, vam bo samovarovalni komplet prišel prav. Proti vrhu je treba biti tudi precej pozoren na markacije, da ne zaidemo iz poti v težavnejši svet. Če smo se odločili še za ‘ovinek’ čez Dolkovo špico: vzpon skozi ‘Rdečo škrbino’ je zelo krušljiv.

Tip poti:
Označena - Neoznačen je le vzpon po grebenu na sam vrh Dolkove špice. V pomoč so nam skalni možici.