Tržič
Višina cilja
Višinska razlika

Izhodišče:
Avtocesto “Ljubljana - Jesenice” zapustimo na izvozu Tržič. V Tržiču pri bencinski črpalki zavijemo desno proti mestu, peljemo se skozi Tržič in vseskozi naravnost naprej. Peljemo se skozi Dovžanovo sotesko do Jelendola. Tu na označenem križišču zavijemo desno (smer Medvodje), na naslednjem križišču pa levo (smer planina Dolga njiva). Makadamska cesta se dvigne do označenega parkirišča pod planino.

Opis:
Ob parkirišču je že prva oznaka, ki nas napoti navzgor na kolovoz. Vseskozi hodimo v isti smeri, čeprav gozdni kolovozi zavijajo levo in desno. Kmalu pridemo do spodnjega dela planine Dolga njiva in malo pred planšarijo zagledamo smerokaz (Košutnikov turn oz. Tegoška planina). Ta nas usmeri ostro levo na stezo, ki nas zopet popelje v gozd. Položna pot nas v 10 minutah pripelje do naslednjega razpotja, kjer zavijemo desno navkreber. Pot se v okljukih dviga po strmem pobočju, sprva po gozdu, nato pa preide na travnato pobočje. Razgled je z vsakim korakom lepši. Ko se vzpnemo do grebena, nadaljujemo desno in čaka nas najzahtevnejši odsek. Nekoliko je treba poplezati, nato pa prečiti po rahlo izpostavljenem grebenu do samega vrha Košutnikovega turna. Pogled nam seže od Pece do Triglava in avstrijskih vršacev.

Iz vrha se spustimo po označeni poti proti jugo-vzhodu. Steza se strmo spušča preko trav, na katerih leži kamenje, ki ga mimo grede sprožimo in ogrožamo planince pod nami. V mokrem zna biti zelo nevarno za zdrs. Po 200 višinskih metrih spusta, začne pot prečiti proti levi in se med skalnimi stolpi spušča proti planini Dolga njiva. Steza je ozka in na nekaterih mestih poteka nad prepadi, tako da mora biti korak siguren. V spodnjem delu preidemo med ruševje in dosežemo zgornji del planine Dolga njiva. Tu gremo desno in po kolovozu pridemo do simpatične planšarije, kjer se lahko okrepčamo. Nato pa še po poti vzpona do parkirišča.

Na poti domov pa si privoščite še osvežitev v Stegovniškem slapu!

Cilj:

Planina Dolga njiva - Parkirišče: 15 min
Skupaj: 4.30 h

Zahtevnost:
3 - Pot poteka preko strmih trav, ki jih v mokrem močno odsvetujem. Pri vzponu je le kratek odsek, kjer je treba uporabiti tudi roke, nekaj metrov pod vrhom pa je precej izpostavljenih. Zgornji del spusta je (kar se tiče drsečih trav) še bolj problematičen, nato pa po ozki stezi prečimo strmo pobočje, ki nikakor ni primerno za vrtoglave. Pazimo, da (še posebej na travah) ne prožimo kamenja!