Bled
Višina cilja
Višinska razlika

Izhodišče:
Valvasorjev dom pod Stolom. Avtocesto “Ljubljana - Jesenice” zapustimo na izvozu Bled in na prvem krožišču zavijemo proti Žirovnici. Po glavni cesti se peljemo mimo Žirovnice in za mostom čez Završnico zavijemo desno v Moste. Na prvem križišču gremo levo, nato pa enostavno sledimo oznakam za Valvasorjev dom. Ca. 4 km vzpona opravimo po makadamski cesti. Parkiramo v bližini Valvasorjevega doma, kjer zna biti ob lepih vikendih kar gneča.

Opis:
Ob Valvasorjevem domu nas smerokaz usmeri proti Stolu. Tu sicer piše, da je do vrha le pol tretjo uro, a bo to veljalo le za “super-hitre”. Po položni poti kmalu dosežemo Žirovniško planino, kjer se pot razcepi. Predlagam, da se vzpnemo po krajši in strmejši poti, ki zavije levo navkreber. Po gozdu ne hodimo prav dolgo in pogled nam nehote uhaja proti blejskemu jezeru, ki se blešči za nami. Lepo markirana pot se dokaj strmo vzpenja, dokler nas ne pripelje na travnato pobočje. Od tu že zagledamo vrh, ki je levo od dolinice, ki ločuje oba vrhova. Nadaljujemo po desni strani do Prešernove koče. Razgled na vse strani je z vsakim korakom lepši. Od koče se rahlo spustimo in do vrha nas loči le še nekaj korakov. Vrh Stola leži na slovensko-avstrijski meji. Pobočja se zložno spuščajo proti jugu, severna pa so divja in prepadna - kot je v Karavankah že navada.

Po poti vzpona se spustimo do Prešernove koče, nato pa s spustom nadaljujemo v smeri Zabreške planine. Preko položnih in razglednih trav gremo proti jugo-vzhodu, nad mejo ruševja pa pot začne prečiti proti desni. Sledimo markacijam, ki nas v zložnem spustu pripeljejo do Zabreške planine. Na vrhu le te, se po kolovozu spustimo do izredno simpatične planšarije, ki je aktivna le v poletnem času. Nadaljujemo po kolovozu proti desni in v četrt ure dosežemo Žirovniško planino ter po poti vzpona kaj kmalu tudi naše izhodišče.

Opcija: Če želimo turo nekoliko podaljšati (za ca. 2 uri), lahko vozilo pustimo ob akumulacijskem jezeru v Završnici (tam, kjer se na levo odcepi makadamska cesta proti Valvasorjevemu domu). Nekaj sto metrov se vzpnemo po cesti, nato pa nas markacije usmerijo levo. Prijetna pot poteka po gozdu.

Cilj:
Stol: 2236 m

Trajanje:
Valvasorjev dom - Stol (strma pot): 3.15 h
Stol - Valvasorjev dom (pot čez Zabreško planino): 2.30
Skupaj: 6 h

Zahtevnost:
2 - Celotna pot je tehnično enostavna.