Škofja Loka
ne
Nadmorska višina

Izhodišče:
Če pridemo v Škofjo Loko iz smeri Ljubljane ali Kranja, za Petrolovo bencinsko črpalko zavijemo levo v smeri Žirov. Spustimo se po klancu in najbolje je, da parkiramo na velikem parkirišču pred mostom čez reko Soro - to parkirišče je sicer privatna last, a med vikendi in prazniki tu ne boste nikogar motili. Sicer od tu lahko nadaljujete čez Soro. Ko glavna cesta zavije desno strmo v klanec lahko parkirate tudi: a) na parkirnih mestih na samem klancu; b) pred klancem zavijete levo v Puštal in dobrih 100 m kasneje parkirate levo ob nogometnem igrišču.

Opis:
Parkirali smo (prvo omenjeno parkirišče) praktično na začetku Spodnjega trga, ki je sicer čeden, ampak žal preko njega poteka kar nekaj prometa in ni ravno prijeten za sprehajanje. Tu so nekdaj živeli manj premožni meščani, zato so tudi hiše nekoliko manjše. Peš prečimo most čez Soro in kmalu za tem na desni opazimo prehod proti enkratnem Mestnem trgu oz. Šentjakobski cerkvi.

Tu se začne “prava” Škofja Loka. Otroci nabijajo žogo, domačini in turisti pijejo kavo, avtomobilov pa večinoma ni. Mestni trg je bil nekdaj (in je še vedno) središče družabnega življenja. To je bil dom premožnejšega razreda, kar se vidi po mogočnih hišah z barvito poslikanimi fasadami, ki so dale mestu nadimek 'pisana Loka'. Okoli Mestnega trga se nahaja večina škofjeloških znamenitosti, ki so nazorno in podrobno opisane tukaj.

Sprehodimo se do konca trga in nato zavijmo še na Škofjeloški grad. Mogočna stavba je danes dom Loškega muzeja, ki nas je izjemno prijetno presenetil. Poleg številnih drugih zbirk, predstavlja zgodovino gradu in celotne Loške regije ter na zanimiv način prikazuje etnološko-obrtniške posebnosti kmečkega in meščanskega življenja teh krajev.

Škofja Loka je poznana še po nečem: leta 1721 je kapucinski pater Romuald napisal najstarejše ohranjeno dramsko besedilo v slovenskem jeziku - Škofjeloški pasijon. Originalno besedilo je hranjeno v kapucinski knjižnici v Škofji Loki, gre pa za ogromno gledališko procesijo (preko 800 igralcev!!!) s svetopisemsko vsebino, ki se vsakih nekaj let odvija na ulicah starega mestnega jedra Škofje Loke. Naslednje predstave so predvidene v letu 2015.

Po obisku samega jedra Škofje Loke se odpravite še do Nacetove hiše na drugem bregu Poljanske Sore (iz zgoraj omenjenega parkirišča se po Spodnjem trgu peljemo v smeri Žirov in na prvem križišču zavijemo levo. Prečimo Poljansko Soro in za Puštalskim gradom zavijemo desno in takoj zopet desno. Parkiramo pri zabojnikih za smeti in gremo peš še slabih 100 m naprej). Nacetova hiša je stara približno 500 let in vsebuje večino originalnega inventarja, delujoči črni kuhinji in ogromno zgodovine. Vse posebnosti in zgodbe hiše vam lahko do potankosti razloži lastnica in naslednica domačije Natalija Polenec. Za ogled jo je treba prej poklicati (040 500 791), večjim skupinam pa po želji tudi postreže z lokalnimi kulinaričnimi specialitetami v unikatnem ambientu hiše ali na čudovitem letnem vrtu.

Namig: na Mestnem trgu je ob sredah popoldne tržnica ekoloških izdelkov, ki jih prodajajo okoliški kmetje.

Več o Škofji Loki in okolici izveste na straneh loških turističnih organov tukaj in tukaj.