Logarska dolina
1 h
Zahtevnost

Izhodišče:
Logarska dolina je precej odmaknjena od glavnih cestnih povezav v Sloveniji, kar ji po svoje daje svoj čar. Do nje pridemo takole:

Opis:
Slike Logarske doline krasijo marsikateri turistični katalog Slovenije in pravi vsi se je najbrž spomnimo iz legendarne televizijske reklame, kjer simpatični gospod nariše tablo 'Dobrodošli'. Res je lepo in dolina vsem ljubiteljem narave ponuja marsikaj - naj bo lahkoten družinski izlet, večdnevna pohodniška tura ali daljši dopust v eni izmed odličnih namestitvenih kapacitet. Poleg tega je v dolini kar nekaj enkratnih gostinskih ponudnikov. Naša izbira = Logarski kot! Prekrasen ambient in domača hrana za vse prste obliznit.

Za motorna vozila se obračuna vstopnina v Logarsko dolino (motor 5 €, osebni avto 7 €, kombi 8 €, avtobus 25 €), pešci in kolesarji pa ste vstopnine oproščeni. V dolini (zraven hotela Plesnik) je tudi turistično-informacijska točka, kjer dobite številne informacije in si sposodite električna kolesa. Če bi radi o celotni regiji izvedeli še kaj več, priporočamo, da se ustavite v Centru Rinka v Solčavi (lepa lesena zgradba ob cesti). Tam je informacijski center, prodajalna lokalnih izdelkov, čeden barček in zanimiva stalna razstava o življenju in naravi Solčavskega. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj znamenitosti Logarske doline.

Slap Rinka: Poleg veličastnega razgleda in čudovitih travnikov, je slap Rinka glavna 'zvezda' Logarske doline. Pada preko široke stene in je s svojimi 105 metri drugi najvišji slap v Sloveniji. Poleti ga pridejo občudovat številni turisti in pohodniki, v zimskem času pa po zaledenelem slapu plezajo alpinisti. Nahaja se povsem v zatrepu doline. Od parkirišča na koncu asfaltne ceste ga po enostavni označeni poti dosežemo v ca. 15 minutah. Voda za slapom kmalu ponikne in zopet priteče na dan v spodnjem delu doline na izviru Črne. V steni ob slapu je okrepčevalnica Orlovo gnezdo.

Pot po Logarski dolini: Približno kilometer za mestom, kjer plačamo vstopnino v Logarsko dolino, boste na desni opazili lesene table za 'Pot po Logarski dolini'. Od tu naprej pa vse do slapu Rinka poteka 7 km dolga peš pot, ki nas popelje mimo nekaterih naravnih in etnografskih znamenitosti v dolini. Gre za lep in enostaven sprehod, ki v celoti traja ca. 2 uri (v eno smer!). Poti se lahko pridružimo na več mestih vzdolž doline in tako po želji skrajšamo izlet. Za podrobnejšo razlago in več informacij o znamenitostih na poti lahko najamete tudi vodiča. Pišite na info@logarska.si

Slapišče Palenk: Tik ob hotelu Plesnik (če se peljemo po dolini navzgor, na prvem asfaltnem 'razpotju' zavijemo levo) se nahaja zanimivo slapišče, visoko kar 78 m. Kot večina ostalih slapov v Logarski dolini, je tudi ta zanimiv predvsem po večjem deževju, pozimi pa je priljubljeno 'igrišče' za ledne plezalce.

Rastočki slap: Približno kilometer po vstopu v Logarsko dolino (tam kjer se začne 'Pot po Logarski dolini') je na levi strani ceste manjše parkirišče. Tu pustimo vozilo in gremo po glavni cesti naprej do bližnje kmetije Juvanija. Tu nas oznake za Rastočki slap usmerijo levo. Sprehodimo se preko travnika ob leseni ograji. Ko pridemo v gozd, zavijemo rahlo levo, prečimo širšo gozdno pot in že smo pod zanimivim slapom - od parkirišča je 10 minut hoda. Primerno za vsakogar.

Slap Sušice: Ta slap je nekoliko bolj skrit in manj vodnat. Od Doma planincev (v zgornji polovici doline) gremo v smeri Koče na Klemenči jami. Po makadamski cesti pridemo po nekaj 100 metrih do razpotja. Izberemo levo pot, ki takoj zavije ostro v levo, mi pa se podamo direktno naravnost v gozd. Poti ni oz. je zaraščena. Poslušajmo šumenje vode in hodimo naravnost. Kmalu smo pod visoko steno preko katere prši čeden slap. Uganili ste - tudi njega pozimi napadajo ledni plezalci :)

P.S. Trajanje izleta v 'osebni izkaznici' je simbolično. V Logarski dolini boste brez dvoma ostali več časa...