Gozd Martuljek
2 h
Zahtevnost

Izhodišče:
Iz Jesenic se peljemo proti Kranjski Gori. Ko v Gozd Martuljku prečkamo most čez Savo Dolinko, cesta zavije desno in takoj za ovinkom opazimo parkirišče na levi strani ceste, kjer parkiramo

Opis:
Iz parkirišča gremo nekaj deset metrov ob glavni cesti proti Kranjski Gori, nato pa zavijemo levo na asfaltirano kolesarsko stezo. Sledimo stezi naravnost in nato preidemo na gozdno pot. Na razcepih sledimo oznakam za ‘Martuljške slapove’ oz. ‘Brunarico Pri Ingotu’. Po položni poti kmalu pridemo do jase, kjer je predstavljeno, kako so nekoč kuhali oglje.

Tu se pot razcepi. Ena vodi skozi Martuljško sotesko. Ta pot je trenutno zaprta in je tudi sicer zelo nevarna, saj so stene nad sotesko zelo krušljive, teren pa se stalno podira in dela velike probleme vzdrževalcem poti. Predlagamo, da sledite smerokazu za ‘Brunarico Pri Ingotu’ in se začnete vzpenjati po širokem, vendar precej strmem kolovozu. V pol ure pridemo do označenega razcepa, kjer se lahko spustimo do enkratnega Spodnjega Martuljkovega slapu (5 minut po ozki stezi - potrebno nekaj več previdnosti!).

Vrnemo se nazaj na glavno pot in nadaljujemo navkreber. Kmalu smo na naslednjem ‘križišču’ tik pred planino Jasenje. Če ste že utrujeni, zavijte levo in v nekaj korakih ste na planini, kjer je čudovita planšarija Pri Ingotu. Sicer pa gremo v smeri table za ‘II. Martuljkov slap’ in sledimo dobro uhojeni poti. V pol ure pridemo v skalni amfiteater, kjer imamo kaj videti! Zgornji Martuljkov slap pada v večih stopnjah preko navpične 100-metrske stene. Če želimo iti povsem pod slap, se moramo povzpeti preko izjemno zahtevnega odseka, zavarovanega s klini in jeklenicami. Ta pot nas pripelje povsem do majhnega tolmunčka, vendar je primerna le za izkušene gornike. Čudovit prizor!

Po isti poti se vrnemo nazaj in bodimo pozorni na tablo ‘Brunarica Pri Ingotu’, ki nas usmeri desno, prečimo potok in mimo lesene kapelice pridemo do planine Jasenje, kjer dobimo odlično in zasluženo kosilo. Nato pa po poti vzpona nazaj v dolino.

Podatki:
Čas: 2 h
Dolžina: 8 km
Višinska razlika: 470 m
Tip poti: nezahtevna označena pot (pot povsem do zgornjega slapu je zelo zahtevna!)