Pokljuka (Bled) Gorenjska
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
Iz Bleda sledimo smerokazom za Gorje in Pokljuko. Peljemo se skozi Spodnje in Zgornje Gorje nato pa se cesta začne vzpenjati. Na glavni cesti proti Rudnem polju bodimo pozorni na veliko tablo za 'Bohinj', ki kaže proti levi. Mi ne zavijemo proti Bohinju, temveč sledimo glavni cesti naravnost in le nekaj deset metrov kasneje opazimo majhen smerokaz za Planino Lipanco, ki nas usmeri desno na manjšo gozdno cesto, ki je pozimi ponavadi splužena. Tej cesti sledimo ca. 4.5 km do spluženega parkirišča ob planini Javornik, kjer parkiramo (ca. 1300 m)

Opis:
Na parkirišču nas smerokaz usmeri proti planini Lipanca. Pot vodi vseskozi proti severo-zahodu skozi goste pokljuške gozdove. Pot je večinoma shojena, za pomoč pa so nam tudi letne in zimske markacije. Kasneje teren postane nekoliko strmejši in pot se v nekaj ključih vzpne do planine Lipanca, kjer stoji popularna koča. Na spodnjem robu planine zavijemo desno in obidemo kotanjico za hišami po desni strani. Skozi macesnov gozd se rahlo vzpnemo proti severu. Kmalu pridemo do strmejše stopnje (ki je precej nerodna za vzpon na smučeh), za njo pa je svet zopet položnejši. Držimo se desne in sledimo neizrazitemu hrbtu, ki nas pripelje na sedlo zahodno od Brd. Od tu se rahlo vzpnemo, nato pa nekoliko spustimo in začnemo prečiti proti Debeli peči, ki jo vidimo pred nami. Sledi krajša dokaj strma prečka, ki zna biti v trdem snegu precej nerodna. Previdno! Iz vrha je v lepem vremenu razgled resnično izjemen. Po smeri vzpona se spustimo do sedla pod Brdi ter se po grebenu vzpnemo še na ta dvatisočak. Iz vrha Brd se spustimo proti jugu in dosežemo pot vzpona na vrhu zgoraj omenjene strme stopnje. Od tam pa po isti poti do koče na Lipanci in naprej v dolino.

Cilj:

Skupaj: 5 h

Zahtevnost: 2

Smučanje:
Iz Debele peči po smeri vzpona. Vmes nas čaka krajši vzponček in zato Debela peč iz turnosmučarskega vidika ni ravno poslastica. Veliko bolj uživaški je spust iz Brd proti jugu. Široko (plazovito!) pobočje je ob ugodnih razmerah odlično za smuko.