Mojstrana Gorenjska
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
Parkirišče na koncu ceste v dolini Vrat. Na cesti Jesenice - Kranjska Gora zavijemo levo v vas Mojstrana in nadaljujemo po najbrž najbolj znani slovenski alpski dolini do parkirišča (nekaj minut hoda) pred Aljaževim domom (980 m). Cesta ni plužena in je v koledarski zimi neprevozna!

Opis:
Pred Aljaževim domom v Vratih nas oznake usmerijo na desno v smeri Škrlatice. Sledimo markacijam (če so vidne) in se vzpenjamo po očitni dolinici. Na ca. 1200 m zapustimo dolinico in zavijemo rahlo desno, sicer bi prišli pod neprehodno steno. Na ca. 1350 m pridemo pod steno Dolkove glave, kjer prečimo proti levi. Kmalu pridemo na dokaj odprt teren po katerem nadaljujemo proti severo-vzhodni steni Stenarja, ki se bohoti nad nami. Če smo namenjeni na Bivak IV na ca. 1850 m prečimo na desno (smer sever), če pa gremo direktno na Stenar nadaljujemo po očitni dolini proti Stenarskim vratcom (smer jugo-zahod), ki jih že vidimo pred nami. Zadnjih 100 višinskim metrov pred Vratci je nekoliko strmejših. Od Stenarskih vratc naprej bo potrebno največ previdnosti. Pred nami je namreč dokaj nerodna dvesto metrska prečka po strmem terenu (smer vzhod) dokler ne dosežemo platoja pod vrhom Stenarja. Na vrh se vzpnemo po levem robu vršnega pobočja.

Sestop: Iz vrha se spustimo po smeri vzpona do Stenarskih vratc, od tam pa proti jugu v smeri severne stene Triglava, ki jo bomo občudovali ves čas sestopa. Impozantne stene Stenarja ter Bovškega Gamsovca nas usmerijo v Sovatno, kjer je teren mestoma precej strm (do 40º). Dolina Sovatne se 'izteče' v dolino Vrata, po kateri se vrnemo nazaj v izhodišče.

Cilj:

Stenar - Aljažev dom (čez Sovatno): 4 h
Skupaj: 9.30 h

Zahtevnost:
5 - Tura je alpinistična – nanjo naj se odpravijo le izkušeni in primerno opremljeni gorniki/alpinisti v ugodnih snežnih razmerah! Velika nevarnost plazov!

Smučanje:
Tura je namenjena le odličnim smučarjem. Teren je mestoma precej strm in izpostavljen. Najtežji del smučanja je prečka nad Stenarskimi vratci, ki jo odsmučamo le v res dobrih snežnih razmerah. Iz vrha se spustimo do Stenarskih vratc. Od tu lahko smučamo lahko na obe strani (po smeri vzpona oz. skozi Sovatno). Maksimalna naklonina terena v obeh primerih je ca. 40º.