Tržič Gorenjska
Višinska razlika
Zahtevnost smučanja

Izhodišče:
Dom pod Storžičem v dolini Lomščice (1120 m). V Tržiču pri bencinski črpalki zavijemo desno proti mestu, peljemo se skozi Tržič in na izstopu iz mesta zavijemo desno proti Lomu oz. Grahovšam, kamor nas usmeri dobro viden smerokaz. Peljemo se skozi vasi Lom pod Storžičem in Grahovše ter sledimo (sicer zelo majhnim) smerokazom za Dom pod Storžičem. Če cesta zaradi snega ni prevozna vse do Doma, parkiramo ustrezno nižje.

Opis:
Od Doma pod Storžičem gremo po letni markirani poti preko planine Jesenje proti zahodu v smeri Škarjevega roba. Pot sprva poteka po bukovem gozdu, dokler ne dosežemo razmeroma strmega golega sveta, od koder se nam odpre pogled na severno steno Storžiča. Tu zapustimo markirano pot, se usmerimo proti steni in nadaljujemo z vzpenjanjem. Po 'plazu' se vzpenjamo mimo vstopa v Kramarjevo smer (glej GPS) in nadaljujemo po ožjem pasu med ruševjem (če je snega malo, zna biti precej zahtevno). Za tem se 'plaz' zopet nekoliko razširi mi pa zavijemo proti desni, kjer nam vstop v Peto Žrelo označuje špičasta skala. Za njo se grapa zoži, šele pod samim vrhom pa se spet nekoliko razširi. Tu prečimo proti desni in se vzpnemo direktno na vrh Storžiča. Iz grape lahko ves čas opazujemo le greben Košute, na vrhu pa se nam odpre nov svet. Razgled je enkraten. Še posebej bodimo previdni pri sestopu, ki poteka po smeri vzpona. GPS sprejem je za steno Storžiča nekoliko omejen, zato je sled nekoliko 'zmedena'.

Cilj:
Storžič: 2132 m

Trajanje:
Dom pod Storžičem – vstop v Peto Žrelo: 1.30 h
Vstop v Peto Žrelo – Storžič: 2.30 h
Sestop: 2 h
Skupaj: 6 h

Zahtevnost: 5 (tura je alpinistična – nanjo naj se odpravijo le izkušeni in primerno opremljeni gorniki/alpinisti v ugodnih snežnih razmerah!)

Smučanje:
Smučamo po smeri vzpona. Že sestop peš je zahteven, kaj šele s smučmi. Samo za odlične turne smučarje s primerno turno-smučarsko kilometrino.
Zahtevnost smučanja: 5+ (alpinistično smučanje III+, S4+)