Mojstrana (Kranjska Gora)
Višina cilja
Višinska razlika

Izhodišče:
Parkirisce v dolini Kot. Na cesti “Jesenice - Kranjska Gora” zavijemo v vas Mojstrana, kjer bodimo pozorni na majhno tablo za Kot. Po asfaltni cesti se vzpnemo in ko dosežemo nekakšen “prelaz”, bodimo pozorni na tablo, ki nas usmeri desno v Kot. Nadaljujemo še dobre 3 km po mestoma slabi makadamski cesti do konca ceste kjer parkiramo. Pazimo, da ne oviramo prehoda traktorjem.

Opis:
Od parkirišča v Kotu vodi naprej po dolini le ena markirana pot. Sprva je položna, a se kmalu začne vzpenjati in se iz doline umakne na vzhodna pobočja. Pot je večinoma nezahtevna, vendar preči nekaj skalnatih odsekov, ki so pogosto precej vlažni in nevarni za zdrs, zato so ponekod v pomoč tudi jeklenice. Na nekaterih delih se tudi precej zoži in potrebna je previdnost. Ko pokukamo iznad gozdne meje, se takoj začnejo odpirati fantastični razgledi na visoke stene na obeh straneh doline. Dolina se razširi in pot postane bolj udobna. Privede nas do prvega razpotja, kjer gremo levo (desno gre zelo zahtevna pot preko Vrbanovih špic), ne dolgo za tem pa pridemo do naslednjega razpotja, kjer gremo levo proti Rjavini (naravnost bi prišli do Doma Valentina Staniča - tu se bomo spustili). Nadanemo si čelado in se začnemo strmeje vzpenjati proti steni Rjavine. Skale so na nekaterih mestih krušljive, zato bodimo pozorni, da ne prožimo kamenja na planince pod nami. Kmalu “vstopimo” v steno, ki postreže z izpostavljenimi in strmimi odseki, ki pa so dobro zavarovani. Po dobrih 200 višinskih metrih plezanja pridemo na greben. Zavijemo levo in nadaljujemo po grebenu. Do vrha Rjavine nas pot popelje še nekoliko “gor-dol” in preko strmega, navpičnega odseka, ki je zavarovan s klini. Celotna pot je zelo razgledna, na grebenu pa se nam odpre razgled še na pokljuško stran.

Iz vrha se vrnemo do mesta, kjer smo prispeli na greben in nadaljujemo naprej po grebenu v smeri Staničeve koče. Tudi ta pot je na nekaterih mestih precej izpostavljena, vendar je lažja kot vzpon, ki smo ga opravili. Po daljšem strmem spustu pridemo do sedelca, kjer se nam na desni odpre široko melišče. Tu poteka neoznačena pot nazaj v dolino Kot (tja nas usmeri tudi zbledel napis na skali). Če želimo priti do Staničeve koče, pa nadaljujemo naravnost naprej, se spet nekoliko vzpnemo in dosežemo kočo v ca. 30 minutah. Tu se okrepčamo in sputimo naravnost navzdol po dolini. Čez eno uro pridemo na pot po kateri smo se vzpenjali in nato po isti poti nadaljujemo do izhodišča.

Cilj:
Rjavina: 2530 m

Trajanje:
Kot - Rjavina: 5 h
Rjavina - Dom Valentina Staniča: 1.45 h
Dom Valentina Staniča - Kot: 3 h
Skupaj: 10 h

Zahtevnost:
5 - Vzpon na Rjavino in prečenje iz vrha proti Staničevi koči je zelo zahtevna zavarovana pot. Na nekaterih delih je precej izpostavljena in poteka preko navpičnih odsekov. Uporaba čelade je zelo priporočljiva. Pot je namenjena izkušenim gornikom, ki so vajeni klinov in jeklenic.