Tržič
2094 m
Višinska razlika

Izhodišče:
Iz ceste »Tržič – prelaz Ljubelj« zavijemo desno v vas Podljubelj in sledimo smerokazom za Kofce. Avto pustimo pri kmetiji Matizovec. Tu je ceste konec, ob sončnih vikendih pa precej gneče.

Opis:
Od kmetije Matizovec gremo po kolovozu naprej in enostavno sledimo markacijam. Pot se po gozdu zložno vzpenja in v ca. uri hoda prispemo na planino Kofce. Tu se gozd konča in začnejo se odpirati razgledi na vse strani. Na planini deluje Dom na Kofcah ter simpatična planšarija. Nadaljujemo preko travnika naravnost proti grebenu. Kmalu pridemo do križa, nekoliko za njim pa se markirana pot razcepi. Izberemo levo pot proti Velikem vrhu (desna se po ozkem grebenu vzpne na Kofce goro, od koder lahko prav tako nadaljujemo proti Velikem vrhu ali pa zavijemo desno proti Kladivu). široka pot začne prečiti pobočje proti levi. Na poti moramo premagati kratek strmejši in rahlo izpostavljen odsek, kjer je nekaj jeklenic, vendar gre tudi brez njih. Povzpnemo se na greben in po njem naprej do Velikega vrha. Tu se končno odpre pogled tudi na Julijce in zahodni del Karavank (Begunjščica, Vrtača, Stol,...).

Tudi pogled na greben Košute je fantastičen in nas kar vabi, da gremo še proti Kladivu. Spustimo se torej nazaj do mesta, kjer smo prišli na greben in nadaljujemo po njem proti vzhodu. Po ozki, travnati potki prečimo Kofce goro (od tu se lahko po markirani poti preko ozkega grebena tudi spustimo nazaj na Kofce) in Malo Kladivo. Ena pot ga obide po spodnji strani, vendar se splača povzpeti nekaj dodatnih metrov za enkraten razgled na Kladivo. Od sedla med obema Kladivoma je le še kratek strm vzpon do najvišje točke tokratnega izleta. Enkratno se vidijo planine, ki se vlečejo ob vznožju Košute, ter Kamniško-Savinjske Alpe.

Spust: Vrnemo se nazaj do sedla med Kladivom in Malim Kladivom, kjer se proti jugu odcepi neoznačena steza. Sprva je pot slabše vidna, kasneje pa ji brez težav sledimo. Preko strmih trav se spustimo do planine šija, kjer se držimo desne in kmalu dosežemo planšarijo. Klobasa, kislo mleko, enkraten razgled in še kaj so dobi na planšariji. Nadaljujemo po kolovozu proti jugo-zahodu do planine Kofce, od tam pa po poti vzpona do izhodišča.

Cilj:

Kofce - Matizovec: 45 min
Skupaj: 6 h

Zahtevnost:
2 - Pot je večinoma tehnično enostavna. Pri vzponu na Veliki vrh je krajši odsek, kjer je nekaj jeklenic, vendar nič težjega. Prečenje med Veliki vrhom in Kladivom poteka po ozki potki preko bolj ali manj strmih trav, ki znajo biti v mokrem zoprne. Nekaj metrov pod vrhom Kladiva je precej strmih. V mokrem je potrebna večja previdnost med spustom iz Kladiva na planino šija.

Tip poti:
Pot sestopa s Kladiva na planino šija ni markirana, vendar je solidno uhojena in z orientacijo ne bi smelo biti večjih težav. Ostali deli poti so markirani.