Bled
Višina cilja
Višinska razlika

Izhodišče:
Tinčkova koča v dolini Završnice: Avtocesto “Ljubljana - Jesenice” zapustimo na izvozu Bled in na prvem krožišču zavijemo proti Žirovnici. Po glavni cesti se peljemo mimo Žirovnice in za mostom čez Završnico zavijemo ostro desno v Moste. Na prvem križišču gremo levo in takoj za tem desno. Sledimo glavni cesti in se peljemo mimo akumulacijskega jezera. Od akumulacijskega jezera do Tinčkove koče je še 5 km večinoma makadamske ceste, ki je v zgornjem delu precej strma. Na koncu ceste (pri Tinčkovi koči) je prostora le za nekaj avtomobilov. Sicer lahko parkirate tudi nekoliko nižje (na spodnji planini) in si za ca. 15 minut podaljšate izlet.

Opis:
Od parkirišča na koncu ceste (pri Tinčkovi koči) se na desno nadaljuje groba gozdna cesta. Sledimo ji le nekaj korakov, nato pa uberemo bližnjico čez travnik. Kmalu se zopet priključimo na cesto in ji sledimo vse do Smokuške planine (vseskozi naravnost). Ob Domu pri izviru Završnice na Smokuški planini gremo levo v smeri Stola in se vzpnemo na sedlo šija med Srednjim vrhom in Vrtačo. Na sedlu šija se razcepi več poti. Levo se lahko vzpnemo na Srednji vrh, naravnost se spusti spodnja pot proti Stolu, mi pa izberemo desno (manj očitno) pot in se skozi rušje vzpnemo do zgornje poti 'Zelenica - Stol'. Tu zavijemo zopet desno in v ca. 10 minutah pridemo do naslednjega razpotja, kjer zavijemo ostro levo. Zdaj smo na markirani poti 'Zelenica - Vrtača', ki nas brez orientacijskih težav pripelje na vrh Vrtače.

SPUST: Po poti vzpona se spustimo do sedla šija in če želimo nadaljevati po drugi poti, se lahko spustimo skozi dolinico Zagon po zahodni strani Srednjega vrha. Ob smerokazu na sedlu šija izberemo tisto pot, ki ni označena (med potjo na Srednji vrh in spodnjo potjo proti Stolu). Sprva je pot lepo vidna, nato se nekoliko izgubi in nas pripelje do majhnega razpotja, kjer se držimo leve. Pot ni označena in mestoma je slabo vidna. Spust je dokaj strm in nas pripelje direktno do parkirišča ob Tinčkovi koči v Završnici (gps se je v spodnjem delu nekoliko 'izgubil' in narisal malo drugačno pot).

Cilj:
Vrtača: 2180 m

Trajanje:
Tinčkova koča v Završnici - Dom pri izviru Završnice: 45 min
Dom pri izviru Završnice - Vrtača (preko sedla šija): 2.30 h
Vrtača - Tinčkova koča v Završnici (preko sedla šija in skozi dolinico Zagon): 2.30 h
Skupaj: 6 h

Zahtevnost:
2 - Celotna pot je tehnično enostavna. V zgornjem pot poteka preko strmih trav. Previdno v mokrem in pazite, da ne prožite kamenja na planince pod vami!

Tip poti: Delno označena
Del poti med sedlom šija in potjo 'Zelenica - Vrtača' ni označen. Prav tako ni označen spust skozi dolinico Zagon. Če imate vsaj malo smisla za orientacijo, ne boste imeli težav.

Opcija: Vzpon po brezpotju preko jugo-vzhodnega grebena (Mala glava)
Plezanje 1. stopnje, Zahtevnost 4!!!

Ob Domu pri izviru Završnice nadaljujemo desno v smeri Zelenice. Lahko gremo povsem do Doma na Zelenici in tam zavijemo levo na označeno (zgornjo) pot proti Stolu ali pa že prej poiščemo bližnjico čez travnik in gozd do zgornje poti 'Zelenica - Stol'. Ko dosežemo to pot, zavijemo levo in ji sledimo v smeri Stola. Pozorni bodimo na odcep manj uhojene (neoznačene) poti, kjer zavijemo desno. Vzpnemo se skozi ruševje proti severu v dolinico Suho ruševje (ki je popularna predvsem pozimi med turnimi smučarji). Opazujemo stene na naši levi in opazili boste prehod preko melišča na jugo-vzhodni greben Vrtače. Ko se ruševje nekoliko 'razredči' (ca. 30 minut odkar ste zapustili označeno pot proti Stolu) se na levo odcepi shojena steza, ki zavije na melišče in nas brez večjih težav pripelje na greben. Tu se začne nekoliko strmejši del. Nadaljujemo po 'grapici' naravnost navzgor (treba je nekoliko poprijeti za skalo, pazite da ne prožite kamenja) in višje pridemo na položnejše trave. Prečimo proti levi in sledimo terenu. Izkušenejši pohodniki ne boste imeli težav, 'novinci' pa za vzpon na Vrtačo raje izberite zgoraj opisano označeno pot. Brezpotje preko Male glave je zalo zanimiva popestritev ture na Vrtačo, vendar v megli oz. v mokrem to pot močno odsvetujem.